LCHF är bra men inget för mig


Jag körde LCHF i knappt två veckor och gick ner 3,5 kg. Det kändes bra och jag mådde jättebra och var nöjd hela tiden. Sen föll jag tillbaka i gamla vanor och nu har jag tappat bort mig helt. Jag tror stenhårt på att LCHF fungerar men jag har nu insett att det trots allt inte är något för mig. Jag är dödstrött på ägg, tycker bacon känns ohälsosamt och saknar frukt enormt mycket. Pasta, bröd och ris kan jag klara mig utan men frukt och rotfrukter anser jag vara nyttigt och det är något jag vill ha med i min kost. Jag vill komma bort från så mycket kolhydrate som möjligt eftersom min mage mår bättre då, men samtidigt vill jag inte vara för extrem. Jag får helt enkelt köra min egna variant, likt LCHF men med lite mindre fett och istället lägga till frukt och rotdrukter.  

Varför är det så lätt att gå upp i vikt, men så svårt att gå ner? Eller, det är egentligen inte svårt det är väl bara jag som har lite dålig karaktär. 11 kg (graviditetskilon) ska iallafall bort. Någon som är med mig?

Sofia Werlin - mitt liv med LCHF-kosten:

SV: jag har syndat många gånger.. men min mage mår inte alls bra utav det :( magkatarren kommer tillbaka direkt..



SKRIVET DEN: 2010-10-18 KL: 21:55:35 URL: http://sofija.blogg.se/
Linda:

Jag är med dig.. jag ska ner 13 kilo innan det blir unge :)



SKRIVET DEN: 2010-10-18 KL: 23:21:04 URL: http://jerneskog.devote.se
madelene:

Jag har 6-7 kg att gå ner! ;p Lets go for it!



SKRIVET DEN: 2010-10-19 KL: 00:04:20 URL: http://mlundqvist.blogg.se/
Cathy:



SKRIVET DEN: 2010-10-19 KL: 09:53:48
Cathy:

Oj det blev lite fel. I alla fall, jag förstår precis hur du känner, hade man hittat en bättre frukost variant så hade det varit mycket lättare, vem vill äta ägg till frukost varje dag? Sen har jag märkt att det är verkligen svårt att bli av med sina graviditetskilon, men antagligen är det för att jag redan gått ner runt 20kg så min kropp säger emot nu. Jag håller tummar för dig att det ska jag och själv kämpar jag också på med att gå ner i vikt :)



SKRIVET DEN: 2010-10-19 KL: 09:55:43

Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: