Barnmorskan och aktiva bebben


Idag fick jag hasa mig ur sängen tidigt för jag hade tid hos barnmorskan halv 8 för diabetestest och vanlig kontroll. När jag kom dit fick jag dricka ett stort glas med sockerlösning (på fastande mage) och sedan sitta och vänta i väntrummet i två timmar innan de kunde sticka mig i fingret och kolla mitt sockervärde. Under tiden gjorde barnmorskan en vanlig kontroll, mätte magen, lyssnade på bebis hjärta och fyllde i lite papper. När hon tog fram sin lilla manick för att lyssna på hjärtat ville lillen där inte vara still. Lilla bebis for runt inne i magen som en raket så det tog en stund innan barnmorskan kunde lyssna ordentligt. Hon sa att allt ser jättebra ut och att det verkar vara en pigg och glad bebis. Mitt blodvärde och sockervärde var också bra så det finns inte ett spår av graviditetsdiabetes här inte. De glada nyheterna firade jag med ett konstant sockerintag under dagen ;)

Sockerlösningen var inte riktigt kompis med min kropp. Efter jag druckit den började jag må fruktansvärt illa och blev yr i huvudet. När jag sedan kom hem kom allt upp och hamnade i toaletten (inga detaljer). Efter det har jag mått dåligt hela dagen och jag ska krypa ner i sängen tidigt ikväll.


Min favoritbild <3

Madeleine:

Usch, kan tänka mig att du mådde illa efter den "frukosten". Men det är ju bra att allt är bra :)



SKRIVET DEN: 2010-03-09 KL: 20:45:40 URL: http://frokencederberg.blogg.se/

Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: