Vecka 26


Bebis
Nu väger bebisen ungefär 850 g och är 23 cm lång mellan huvud och stjärt. Från vecka 24 kan bebisen höra ljud, inne i livmodern kan ljudnivån bli så hög som 80 decibell. Det är lika mycket som på en livligt trafikerad gata.

Du
6 cm ovanför naveln kan du känna livmodern som är mellan 24 och 27 cm från blygdbenet till toppen. Viktökningen är omkring 7 och 10 kg. Du kan bli trött i ryggen, känna av trötthet, kramp i benen, tryck mot bäckenet och du kan bli varm och svettig.



Jaha, då är jag inne i graviditetsvecka 26 och än så länge rullar allt på som vanligt. Bebisen gör sig påmind varje dag med sparkar och kullerbyttor och det känns skönt att veta att han/hon har det bra där inne. Jag har än så länge inte märkt av några av ovanstående besvär förutom trötthet. Vikten går stadigt uppåt och jag är rädd att den ökar i lite för hög fart vilket antagligen beror på för mycket onyttig mat och för lite motion. Jag bryr mig egentligen inte om några extra kilon och vikten är utan betydelse sålänge bebisen mår bra, men samtidigt vill jag inte lägga på mig tjugo extra kilon som tar lång tid att bli av med. Några nya bra vanor skulle vara på sin plats, det tåls att tänkas på.






Cathy:

Så mysigt :) Längtar redan tills jag kan känna bebisen sparka :D Är 10 veckor efter dig så får vänta lite till :P



SKRIVET DEN: 2010-02-16 KL: 18:22:14
Maria [Fotoblogg]:

Vilken fin bild



SKRIVET DEN: 2010-02-18 KL: 14:30:48 URL: http://mariaholgersson.blogg.se/

Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: