Stora lilla bebismagen


Nu har en ordentlig och rund liten bebismage äntligen tagit form, och det syns tydligt att jag är gravid. Magens form och storlek påverkas av olika faktorer, till exempel barnets storlek och vart det ligger, om livmodern ligger djupt in i magen eller precis under skinnet. Sen avgör kvinnans längd, vikt och proportioner, så även om magen egentligen inte är så liten kan helhetsintrycket göra att den ser ut att vara det. Är kvinnan vältränad kan det dröja längre tid innan magen syns eftersom magmusklerna är som en gördel som håller tillbaka magen. Det är somsagt väldigt individuellt när bebismagen börjar puta ut och hur stor den sedan blir. Jag är nu i sjunde månaden och jag tycker att min mage är realtivt liten i förhållande till många andra i samma månad, men det är kanske för att jag vant mig vid min egen kropp. Jag följer iallafall tillväxtkurvan och har tre månader kvar att tjocka till mig ordentligt. Det är bara en tidsfråga innan jag också tycker att magen är tung och ivägen, men jag lovar att njuta av bebisen där inne även då. Jag tycker det är fantastikt att vara gravid och jag är stolt över min växande mage.



Vecka 27


Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: