Graviditetsvecka 27

 

  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 31-May-2010
  •  Du är gravid i vecka 26+0 (graviditetsvecka 27)
  •  Bebisen väger c:a 977 gram
  •  Bebisen är c:a 35.9 cm från hjässa till fot
  •  Du har klarat av 65% av graviditeten
  •  Du har 97 dagar till förlossningen
  •  Din första trimester varar från 24-Aug-2009 till 21-Nov-2009
  •  Din andra trimester varar från 22-Nov-2009 till 19-Feb-2010
  •  Din tredje trimester varar från 20-Feb-2010 till 31-May-2010



    Idag går jag in i vecka 27 och allting tickar på som det ska. Det har hänt mycket sedan förra veckan och nu börjar jag känna av att jag är i sjunde månaden. Magen har växt och blivit stor och rund, jag börjar känna mig tung och osmidig och har blivit trött igen. Annars mår jag toppen. Jag har inte stött på några graviditetskrämpor som ont i ryggen, svullna ben eller halsbränna än. Hade det inte varit för den växande magen och de små fossingarna som sparkar där inne hade jag aldrig trott att jag är gravid. Jag är tacksam över att må bra och jag vet att mycket kommer hända under de knappt hundra dagarna som är kvar. Men gud vad jag längtar!


  • Kommentera nedan

    « NAMN Kom ihåg mig?

    « E-POST

    « URL

    Kommentera inlägget här: