Brio happy barnvagn



Det finns en hel djungel av barnvagnar och som förstagångsförälder är det inte lätt att veta vilken vagn som passar en bäst. Sittvagn, liggvagn eller kombivagn? Tre eller fyra hjul? Fasta eller roterande framhjul? Luftpumpade eller luftfria däck? Compact chassi eller lättviktschassi? En ny barnvagn kostar allt mellan 5.000-10.000 kr och som ni förstår är det inte helt lätt att välja.

Redan innan vi gav oss ut på barnvagnsjakt var jag intresserad av en brio happy eftersom jag läst mycket bra om vagnen och tycker den var stilren och snygg. När jag provkörde den i butiken blev jag helt övertygad om att det är precis en sån vagn vi ska köra runt bebisen i. Den är jättelätt att köra och ha ett skönt gung, och de fyra fasta hjulen är rejäla och gör att vagnen passar bra för alla underlag. Vi vill ju kunna ha med vagnen till stranden och skogen på sommaren och kunna ploga fram genom snön med den på vintern.  

En svart brio happy är nu köpt och vi valde en sittvagn med mjuklift i. Dels för att liggdelen bara används i max 6 månader och dels för att de känns smidigast med en mjuklift som man lätt kan lyfta ur vagnen. När bebisen ligger mysigt nerbäddad i mjukliften och sover kan vi enkelt lyfta ur liften och ta med bebisen in och låta vagnen stå kvar där ute. Chassit är ett lättviktschassi som gör att vagnen inte väger så mycket och däcken är luftfria så vi slipper punktering. Än så länge är jag jättenöjd med vårt köp och om den lever upp till alla mina förväntningar återstår att se om 3,5 månader.

Anonym:

Hej!

Är ni nöjda med vagnen? :-)



SKRIVET DEN: 2011-07-02 KL: 12:57:00

Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: