Barnmorskan


Idag har jag varit på kontroll hos barnmorskan. Hon mätte blodtrycket och mätte magen och allt såg jättebra ut. Sen lyssnade hon på bebisens hjärta och det slog för fullt. Lilla hjärtat slår omkring 150 slag/minut vilket är mer än 2 slag varje sekund. Sen fick en läkare komma och titta på mina röda utslag och hon kunde direkt se att de kommer från ett virus, är helt ofarliga och försvinner av sig själv. Skönt att veta att allt är bra med både mig och bebisen! När undersökningarna var klara bokade vi in datum för nästa kontroll, diabetestest, föräldrakurs och ett andra ultraljud. Hade ingen aning om att jag ska på ett andra ultraljud så det var en positiv överraskning. Jag går hos en privat barnmorska och det finns många fördelar med det, jag är supernöjd med mitt val.





Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: