Mirakeldieten?


Gissa om jag blev lycklig när jag ställde mig på vågen imorse. Efter en vecka med LCHF har jag gått ner 2,9 kg!  Eller egentligen är det bara 5 dagar eftersom jag inte kom igång på riktigt förän i onsdags. Närmre tre kilo på en vecka och jag har ätit mycket god mat, smakat goda kakor, gjort goda efterrätter och beställt hem kinamat. Fortsätter det såhär ska jag rekommendera LCHF till alla jag känner för då är det en mirakeldiet. Diet är inte rätt att säga, det är ett nytt sätt att äta bara.

Efterrätt - I lördags ville jag ha någon god efterrätt på kvällen. Gjorde en supergod vaniljkräm utan kolhydrater och utan socker som blev underbart god. Serverade den i fina glas tillsammans med hallon och blåbär. Bättre än godis!

Godisskålen - Har varit hemma hos mamma i helgen och lillasyster satt framför tvn med en stor godisskål. Jag är största godisgrisen och har aldrig någonsin varit utan godis mer än en vecka. Trots att jag inte haft en tanke på godis på hela veckan blev jag lite sugen när jag såg päronflaskorna och lakriset i hennes skål, men jag tog inte en enda bit. Itsället tog jag en ruta 70% mörk choklad och blev nöjd.

Kinamat - Älsklingen var jättesugen på kinamat igår så vi beställde och tog med oss hem. Jag tog gröncurry med biff och istället för ris bad jag om grönsaker, och det var inga problem. Jag fick en stor portion gröncurry full med biff och massa wokade grönsaker i och jag saknade inte riset.


Man kan om man vill och det blir inte krångligare än man gör det till.

Sofia Werlin - mitt liv med LCHF:

Härligt :) duktigt gjort



SKRIVET DEN: 2010-08-23 KL: 12:22:00 URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: