Börja med LCHF


Sitter och googlar och letar information om LCHF-dieten. Jag har varit sugen på att testa LCHF länge, men eftersom jag ammar och behöver äta varierat känns det inte riktigt bra att utesluta alla kolhydrater. Nu har jag bestämt mig för att börja ta tag i saken både för att må bra och för att gå ner i vikt. Efter graviditeten har jag fått mycket problem med ont i magen och illamående och jag har dessutom 14 kilo som jag måste bli av med. Jag tror jag blivit känslig för laktos och äter för mycket onyttig mat, därav problemen. Från och med idag ska jag börja lägga om min kost och jag börjar med att ta bort allt socker, mjöl och laktos. Med andra ord blir det inget bröd, pasta, yoggi, godis, chips, kakor osv. Det enda i kolhydratväg jag ska äta de kommande veckorna är kokt potatis, ris och frukt. Trivs jag med dieten ska jag övergå helt till LCHF och utesluta allt i kolhydratväg.

Jag har varit och storhandlat idag och ska försöka knåpa ihop ett matschema. Att följa en diet kräver planering och att man har bra mat tillgänglig. Hej och hå, vi får se hur det här går!


Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: