Värk i mage, rygg och ljumskar


Värken i magen och ryggen har inte blivit bättre och jag har vaknat flera gånger inatt av att det gjort ont. Det börjar värka i nedre delen av ryggen sen sprider det sig fram i magen och ner mot ljumskarna. Jag har försökt googla runt lite för att se om det är normalt och vad det kan bero på men det är så individuellt och jag blir inte klokare. Blir lite uppskrämd när folk tror att det är förlossningen som är på gång men lugnar mig med att det säkert bara är vanliga sammandragningar som kan göra lite ont på grund av stress. Så länge bebisen rör sig inne i magen och jag inte får jätteont är jag inte orolig. Jag får ta det jättelugnt i helgen och sen prata om det med barnmorskan på måndag.

Jag skulle egentligen ha föreläsningar 9-15 idag men jag valde att stanna hemma eftersom jag ska jobba i eftermiddag. Hade aldrig orkat vara iväg hela dagen, det hade inte känts tryggt för den delen heller. Jag har precis ätit lite och ska ta ett varmt bad nu innan jag ska bege mig till jobb. Det tar imot att åka och jobba men tre timmar idag och tre timmar imorgon ska jag nog stå ut med. Sen får det minsann bli en månads vila innan bebisen tittar ut.


Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: