Jag dör av skratt


I brist på annat att göra sitter jag och läser lite i förlossningsforumet på familjeliv.se. Det kan ju vara bra att få sig en uppfattning om hur andra förstföderskor upplevt sina förslossningar, så man vet vad man har framför sig. Läsningen är mycket lärorik och även om mycket av det som skrivs låter hemskt kan jag inte låta bli att sitta och gapskratta för mig själv.

Läs det här till exempel.
(Från tråden; Saker ingen berättar för dig om barnafödande)

Värkarna. Jag väntade mig mensvärk x 100 typ. Kramper i MAGEN. I livmodern. Nej. Bajsnödig är ledordet. Det kändes ungefär som att jag var "havande" med en fem kilos bajskorv som tryckte på i röven. Precis så. Ingen magvärk, bara ett rövtryck som hette duga. En timme innan jag skulle börja krysta: Kan jag få lavemang? Läkarn ba: Du, det är lite för sent att tänka på det nu va? 

Efterföljande toalettbesök. Att kissa efteråt var det skönaste jag upplevt. Vad jag inte visste då var att man förlorar krystförmågan efter förlossningen. Detta upptäckte jag dagen efter då jag var bajsnödig. Jo. jag var det. Jag erkänner. Jag ville bajsa. Men tji fick jag! Jag satte mig på toan, tänkte att jag skulle "hjälpa till" lite och...... ingenting. Nej. Man kan inte krysta. Jag blev sittandes, Helt chockad. Och nödig. Och inget hände. Det var bara att ge upp och dra på sig brallorna igen. Det tog tre dagar innan korven till slut kom ut av sig själv. Tre ångestfyllda NÖDIGA dagar.

Linn-Lay:

Godmorgon :D



SKRIVET DEN: 2010-04-17 KL: 09:26:50 URL: http://linnlay.blogg.se/
Snart pappa.:

Hej. jag som tycker om dessa bloggar så kommer jag självklart börja följa dig. Hoppas ni har fått en bra start på dagen.



SKRIVET DEN: 2010-04-17 KL: 10:40:04 URL: http://pappatobbe.blogg.se/

Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: