Graviditetsvecka 35


Bebisen

Din bebis längd är denna veckan ungefär 32 cm från huvud till stjärt och 46 cm totalt. Den väger nu omkring 2.2 kg. Håret fortsätter att växa sig längre och tjockare. Bebisens hårfärg kommer troligen att förändras efter förlossningen, så om den är blond finns det en chans att det mörknar senare eller vice versa. Det mesta av lanugohåret trillar av vid den här perioden, men vernixproduktionen ökar. Bebisen tar kalcium från dig för att kunna bilda skelett så därför är det viktigt att du får i dig mycket kalcium. Om du skulle föda bebisen nu skulle den klara sig bra utanför livmodern, den största skillnaden mot ett fullgånget barn är lungornas mognad. Bebisen flyter inte längre omkring utan vilar nu på livmodern. Naglarna har nu vuxit över kanten på fingrarna och bebisen kan riva sig på dem.



Och här har vi två dagsfärska bilder också. Den senaste veckan har allt varit jättebra och jag känner mig mest som vanligt. Inga besvär med jobbiga sammandragningar, svullna fötter, krånglig mage eller sömnsvårigheter. Men självklart märker jag av att jag är höggravid. Energin och konditionen är i botten och det är lite besvärligt att sitta ner eftersom magen är ivägen, men det kommer man inte ifrån. Bebisen har hittat sin favoritposition i magen, på min högersida med rumpan upp mot revbenen. Där ligger h*n och trycker. Det är 6 veckor kvar och jag har inte börjat bli nervös eller orolig än, däremot längtar jag som en tok. Jag hoppas bebisen kommer tidigare än beräknat för det kommer bli en jobbig väntan.


Madeleine:

Hoppas inte att h*n kommer FÖR tidigt bara, Jenny... Vi måste hinna hem från Stockholm ;)



SKRIVET DEN: 2010-04-20 KL: 22:23:40 URL: http://frokencederberg.blogg.se/
Madelene:

åh jag förstår inte att du snart blir mamma! min lilla snusmumrick! snart ses vi i sthlm också!



SKRIVET DEN: 2010-04-22 KL: 00:19:54 URL: http://mlundqvist.blogg.se/

Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: