En jobbig natt


Värken som kommer och går har blivit värre.. Efter en stressig eftermiddag på jobb åkte jag direkt hem till en klasskompis som hade lite tjejmiddag och det var ingen bra idé. Det var jättemysigt och hon bjöd på god mat men jag fick så ont imellanåt att jag hade svårt att hålla minen. Det slutade med att Stefan fick komma och hämta mig och jag fick gå och lägga mig. Mycket sömn blev det däremot inte. Jag har vaknat av smärtan flera gånger inatt och när klockan var strax över 6 orkade jag inte ligga kvar i sängen längre. Jag gick upp och ringde till sjukhuset eftersom jag började bli orolig och ville veta så allt står rätt till. Barnmorskan lugnade mig och sa att det inte är något farligt eller ovanligt och om det är förlossningen som vill starta redan gör de inget för att stoppa den. Jag fick order om att vila så nu har jag precis ringt till jobb och sjukanmält mig. Ska ta ett varmt bad nu och hoppas på att värken avtar lite för jag tror inte jag orkar med att ha det såhär i 5 veckor till.


Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: