Läkarbesök med lillkillen


Jag har precis lämnat Albin på dagis och det fick lite bättre idag. Han blir väldigt ledsen när jag går men tystnar snabbt när han kommer in till de andra barnen. Han verkar trivas på dagiset och fröknarna är jättemysiga men lämningarna har inte varit så roliga hittills. Det släpper nog snart.

Inatt var Albin vaken för första gången på väldigt länge. Han hostade som en galning inne i sin säng och till sist vaknade han och ville inte somna om. Efter en timmes kämpande (bädda om honom, gå ut ur rummet, låta han skrika lite, gå in igen osv...) somnade han till sist om och sov till 7 imorse. Den förbaskade hostan är så jobbig för honom. Han har hostat varje dag i över 6 månader nu, ibland mer och ibland mindre. Har sagt till på vårdcentralen och de skulle skicka kallelse till provtagningen men den har inte dykt upp än. Blir så trött på att allt ska ta sån tid på vårdcentralen så nu imorse ringde jag till en privat öron-, näsa-, halsläkare som jag själv varit hos ett par gånger. Jag fick tid redan i eftermiddag! Så jag ska hämta Albin på dagis redan vid tolv så får han sova i vagnen påväg ner till stan. Äntligen ska hans oändliga hosta redas ut. Jag hoppas, hoppas, hoppas det inte är något allvarligt eller något bestående <3



Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: