En regning men bra dag


Den har dagen började redan klockan 5 imorse då Albin vaknade och ville upp. Det kändes faktiskt helt okej eftersom jag gick och la mig redan klockan 21 igårkväll. Så vi hoppade ur sängen och mös istället ner oss i soffan och tittade på bollibompa. Efter frukost, påklädning och lek bar det av till dagis. Albin gick in själv idag och det kändes bra att han var glad trots en tidig morgon. När jag kom hem satt jag mig famför datorn direkt för att påbörja skolarbetet. Igårkväll kände jag sån ångest över allt jag hade att göra, men nu har jag suttit och arbetat flitigt i två timmar och är redan klar! Känns jättekonstigt. Nu har jag inga fler videoföreläsningar (läser på distans) att se och jag har endast en inlämningsuppgift kvar. Så idag lägger jag allt arbete och all stress åt sidan och njuter av lite ledighet.

En annan sak som gjorde min tidiga morgon extra bra var beslutet jag fick av csn imorse. Det har varit lite strul med min ansökan om studiemedel så jag fick ringa och "skälla" lite på dem igår. Så den här månaden får jag studiemedel dubbelt upp vilket bidrar till mååånga tusenlappar extra.

Efterlängtade pengar + inlämnade skoluppgifter = en bra start på dagen!


Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: