Världens nyttigaste mat


Här är en lista över maten som sägs ge ett friskare och längre liv ( enligt den ledande näringsforskaren Gary Williamson). De tjugo utvalda livmedlen innehåller mycket antioxidanter som saktar ner åldrandet och skyddar mot cancer och hjärtbesvär. Mörk choklad är med på listan och anses alltså vara livsnödvänlig och nyttig! Jag tycker listan ser bra ut och jag får faktiskt i mig alla livsmedel regelbundet, förutom kaffe och tranbär. Gör en fruktsmoothie till frukost, lägg till spenat och broccoli på middagstallriken, ta en kopp te och en bit mörk choklad på kvällen och välkomna ett friskare liv.
 

1. Äpplen
2. Björnbär
3. Svart te
4. Blåbär
5. Broccoli
6. Fullkornsflingor
7. Körsbär
8. Körsbärstomater
9. Kaffe
10. Tranbär
11. Mörk choklad
12. Grönt te
13. Apelsiner
14. Persikor
15. Plommon
16. Hallon
17. Röda vindruvor
18. Rödlök
19. Spenat
20. Jordgubbar



Yvonne:

sv: Jag vet faktiskt inte varför hon föddes för tidigt, frågade läkarna på sjukhuset och de svarade att 9 gånger av 10 så finns det ingen orsak. Hade en jättenormal graviditet, sen gick vattnet i v.34+1 och Livia föddes fem dagar senare!

kram



SKRIVET DEN: 2010-03-03 KL: 18:49:11 URL: http://ourpeanut.blogg.se/
Madeleine:

Lägg till Ben&Jerrys här, för själen ;)



SKRIVET DEN: 2010-03-03 KL: 23:32:54 URL: http://frokencederberg.blogg.se/
Emmie & Wille:

Tycker också att det ser rätt inbjudande ut, helt ok faktiskt. Men jag håller med tidigare kommentar, lägg till Ben & Jerrys för själen, haha!



Önskar dig en fortsatt trevlig torsdag, och grattis till bebis i magen, du har världens bästa tid framför dig!



SKRIVET DEN: 2010-03-04 KL: 14:38:54 URL: http://emmieliving.blogg.se/

Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: