BVC och vaccination


Idag är det dags för Albins första vaccination och mitt mammahjärta värker. Hur ska jag kunna se på när sköterskan sätter en spruta i min prins lilla ben? Jag hoppas att han inte kommer tycka det är lika jobbigt som jag tycker. Nåväl, det kommer gå bra och jag vet att det är för hans eget bästa. Det är över en månad sedan vi var på BVC sist och det ska bli intressant att se vad han väger och hur lång han har blivit. Sist vägde han 4550 g och var 56 cm lång men jag vågar lova att det hänt en hel del den här månaden. Jag tippar på att han är 60 cm lång och väger 5500 g. Min mysiga lilla tjockis!

Just nu ligger han och sover i våra sängar. Han är en riktig sömntuta och går gärna inte upp innan 10 på morgonen. När han vaknar är det dags för ett bad sen blir det mat och kläder innan vi ska köra bort till BVC kl 13. När vi är klara där blir det nog en tur ut till väla och sen vidare ut till familjen i Påarp.


Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: