Albin 3 månader


Igår blev Albin 3 månader och dagen började med ett besök hos BVC och han fick sin första vaccination. Han fick två sprutor, en i varje lår och det gjorde nog ont för han blev jätteledsen. Han skrek och det kom massa tårar och jag fick ont i mammahjärtat. Jag har aldrig sett honom så ledsen och det var svårt att trösta honom. När allt var klart satt vi oss i väntrummet och ammade och då blev han lugn igen. Min lilla skatt.

Nu väger han 5700 gram och är 59 cm lång. Han var liten när han föddes och det tog ett tag innan han började gå upp i vikt men nu har han tagit igen sig. Han ligger bra i kurvan och är så stor som en 3 månader gammal bebis bör vara. Han har växt 13 cm och dubblat sin vikt på tre månader!

Utvecklingen går också framåt i rasande fart och det händer saker varje dag. Det finns ju så mycket att upptäcka och många fina saker att titta på.  

Här är några saker han kan och tycker om att göra:

- Han tittar på sina händer och stoppar tummen i munnen.
- Han sträcker sig efter leksakerna i babygymmet.
- Han somnar själv i sin säng på kvällen.
- Han tar sin snuttefilt och kramar om den.
- Han ler ofta och mycket.
- Han gör söta ljud och höga glädjetjut.
- Han har vänt sig från mage till rygg.



Min stora kille i sin fina kostym!


Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: