Albin 7 månader


Albin har hunnit bli 7 månader och den senaste månaden har det hänt mycket.

Han vänder sig från rygg till mage hur lätt som helst och rullar runt helt. Han kan hasa sig bakåt och runt i cirklar och gör allt han kan för att ta sig runt på golvet. Man får hålla koll på honom för han kan ta sig långt. En dag hittade jag honom under tv-bänken och när jag kom fram till honom tittade han upp på mig, skrattade och var så stolt.

Han äter jättebra och tycker bättre om barnmat, gröt och välling än mammas mjölk. De senaste veckorna har jag övergått från att amma honom kväll, natt och morgon till att bara amma honom på morgonen. Resten av dagen äter han barnmat, gröt och välling.

De senaste veckorna har han börjat sova hela nätter. Jag har inte gjort något speciellt för att sluta nattamma utan det har gått av sig själv. Han somnar ca 18.30 på kvällen och sen går vi upp vid 7 tiden på morgonen. Det händer att han vaknar ett par gånger på natten och vill ha nappen, men sen somnar han om själv.

Vi har så smått börjat övergå från storlek 68 till storlek 74 i kläder. På 6 månaders kontrollen hade han inte växt så mycket men den senaste månaden har det hänt mycket. Jag vet inte hur stor han är men det märks på kläderna att han växt.

Nu kan han sitta i vagnen i fullt sittläge och i matstolen sitter han helt själv. Han tränar på att sitta själv på golvet också, men det går inte riktigt än. Han är lite våldsam och kastar sig åt sidan, men snart klurar han nog ut hur han ska göra för att sitta stabilt.







Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: