Söndagssysslor


Jag är i full gång med att städa. Badrummet har precis fått sig en omgång och det har tagit mig två timmar att få skinande rent, så nu stinker mina händer av klorin. Vi ska snart bygga ett skötbord över tvättmaskinen och sätta upp lite hyllor som ska fyllas med bebisens blöjor och saker, så jag har fått rensa och sanera ordentligt idag. Ut med det gamla och in med det nya!

Senare i eftermiddag ska vi ta en tur ut till familjen i Påarp. Vovven har varit där hela helgen så vi ska hämta hem honom och så ska vi plocka ner spjälsängen som ligger på vinden. Lika bra att få hem sängen och bygga ihop den, det är ingen idé att skjuta upp allt till sista veckorna. Bebisen kanske tittar ut tidigare än planerat och då är det skönt att saker och ting är klart här hemma. Att förbereda hemmet inför bebisens ankomst ska vara mysigt och roligt och det är bäst att ta lite i taget så man hinner njuta ordentligt.


Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: