Ingen MJ konsert

Anledningen till att jag var uppe så tidigt var för att jag skulle försöka få tag i biljetter till Michael Jacksons konsert i London till sommaren. Jag hade laddat upp med två datorer och var inloggad på biljettsidan i god tid och när biljetterna släpptes klockan 08.00 svensk tid var jag beredd. Jag placerades i kö och när det endast var 4 minuter kvar tills jag antagligen skulle få mina biljetter hängde sidan sig. Det fanns ingenting att göra åt det så jag fick uppdatera sidan och hamnade i en ny längre kö som stod helt still. Sidan var överbelastad och efter att ha kämpat i över en timme fick jag inse att det var lönlöst och ge upp. Det blev inga biljetter...

Såg sen på blocket att en massa privatpersoner och företag säljer sina biljetter för enorma överpriser. De köper upp mängder med biljetter fast att de inte äns är intresserade av konserten, och gör istället så att de riktiga fansen blir utan biljetter. Biljetterna kostade runt 800kr och på blocket säljer ett företag dem för 5000kr styck! Vill jag ha två biljetter får jag alltså punga ut med 10.000kr, det är inte klokt. Folk är så egoistiska och ivriga så det är äkligt!



Madde:

Ursäkta ordvalet, men fy fan alltså! Det är äckligt hur vissa beter sig!



SKRIVET DEN: 2009-03-14 KL: 00:22:21 URL: http://diaryofmadeleine.blogg.se/

Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: