Snökaos

Godmorgon. Jag skulle igentligen vara på jobb nu men sitter istället i mitt kök och ser hur skottbilen kör undan allt snöslask på gångstigen utanför mitt fönster...

Snökaoset bröt ut igårkväll. Jag hade tacos och melodifestivalenkväll tillsammans med några klasskompisar och vi hade jättetrevligt. Vid 22 tiden kom Stefan och hämtade mig för jag var tvungen att gå hem och lägga mig. Det var ingen rolig bilfärd. Det snöade så mycket och det låg 1 dm på alla vägar så vi fick ligga i 30 hela vägen hem och endå fick vi sladd ett par gånger, det var läskigt. Jag kom iallafall hem och Stefan körde vidare till sitt jobb. Gissa om jag var orolig när jag låg där i min säng och visste att min baby var ute på vägarna. Stefan ringde iallafall när han var framme på jobb och sa också att han inte kunde köra hem inatt och fick sova hos en kompis. Då slapp jag vara orolig också.. Problemet var bara att nu när bilen var kvar på hans jobb kunde jag inte ta mig till mitt jobb på morgonen. Jag fick gå upp klockan 5 på morgonen och ringa till jobb och berätta hur läget låg och det fanns inte mycket att göra åt saken. Jag kollade upp busstider men det fanns ingenting som passade och jag tror inte att mamma skulle bli så glad om bad om skjuts 5 på morgonen i snöoväder. Nej, så jag fick komma överens med min chef att jag fick stanna hemma.. Så här sitter jag nu.

Jag hade tänkt åka till skolan och plugga (Ja, en söndag) men jag vill inte gå ut. Uggsen blir genomblöta bara man sätter ut sin fot så det hade fått bli gummistövlar. Nej, jag tar nog och stannar hemma och pluggar istället. Jag är ju trots allt ensam hemma.

Hoppas alla har klarat sig bra och att det inte varit massa bilolyckor.. <3




Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: