Skivstång/kondition

Var och tränade på friskis&svettis nu ikväll och det gick bra. Körde ett pass på 75 minuter som hette skivstång/kondition och ni kan tro det var jobbigt. Efter att ha lyft skivstången upp och ner i över en halvtimme var det dags för att hoppa och studsa resten av tiden. Jag har bara tränat 4 gånger och är fortfarande svag och otränad så det var skönt att få känna musklerna arbeta hårt. De sista fem minuterna hade jag inga krafter kvar och började må illa. Har man tränat tillräckligt hårt då?

Jag har 5-7,5kg på stången men kan snart öka.

Ett skivstångspass är bra om man vill träna ordentlig styrketräning med vikter men inte är så glad för att träna ensam på gymmet. Man slipper komma på övningar själv och man har en ledare som peppar och instuerar. Perfekt för mig!



Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: