Tentafest

Jag väljer att inte berätta om tentan jag hade igår utan går direkt vidare till att berätta om en lite roligare sak nämligen tentafesten. Kvällen började hemma hos en klasskompis där jag och tre andra tjejer fixade till oss tillsammans. Kvällen tema var "bad taste" men jag hade ingen större lust att åka ner till stan och känna mig ful, så jag körde på helsvarta kläder och lite överdriven sminking med nyinköpt silverglitter runt ögonen. När vi var snygga och klara hoppade vi upp på våra cyklar och cyklade till ett studentboende där vår klass hade förfest. Vi var 33 personer i en liten studentetta med kokvrå! Det var trångt men väldigt roligt. När alla var lite runda under fötterna tog vi oss ner till stan och till ett ställe som heter Bakom där själva tentafesten var. Dansade fram till klockan 1 sen var jag nöjd (och trött) och hämtade min cykel och cyklade hela vägen hem.

Studentlivet innehåller väldigt mycket roliga fester och man lär känna så enormt mycket folk. Jag har varit lite dålig på att hänga med på alla fester men ska ändra på det nu. Det är en otrolig gemenskap och man missar mycket om man bara sitter hemma. På torsdag ska vi ha förfest i fören (tura till Danmark) sen vidare till villan. Det ser jag fram emot!


33 härliga studenter i en liten studentlägenhet. Tema "bad taste"


Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: