Myskväll ikväll

Idag har jag varit i skolan och lämnat in seminarieuppgiften som jag höll på med hela kvällen igår och imorse. Så skönt att det äntligen är över. Nu börjar istället pluggandet inför tentan om en vecka, men det får vänta tills imorgon. Ikväll ska jag vara ledig och bara ta det lugnt. Ska verkligen gå in för det där med vardagslyx det här året och verkligen unna mig saker och ha tid att bara ta det lugnt och njuta av tillvaron. Innan jag hoppade på bussen för att ta mig hem hanlade jag en stor nybakad kanelbulle på pressbyrån för jag var yr i huvudet och hungrig. Satt sen på bussen och avnjöt min bulle och njöt av att inte göra någonting, bara sitta och andas och ta det lugnt. Man bara sitter där och kan inte göra något annat än att bara sitta, ingen stress, ingenting. Det är precis sånt jag ska lära mig uppskatta och ta vara på.

Nu sitter jag hemma i soffan med mina "barbie-skor" på fötterna. De är en aning trånga framme vid tårna så jag måste gå in dem så de töjer sig och blir lite mjukare. Det är ju några månader kvar innan de kan invigas där ute så jag har god tid på mig att vänja fötterna vid dem. De är så fina!

Ikväll blir det en riktig myskväll. Sitta framför tvn och kanske äta lite godis och se Isabella Löwengrip på let's dance. Stefan jobbar hela natten så jag ska se om jag får tag på någon kompis som vill joina min myskväll.



Kommentera nedan

« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: